تور یک روزه اقتصادی گردشگری “فریزهند سرزمین هزار رنگ” روز یکشنبه ٨ آبان برگزار شد.

تور فریزهند-جهان گردش -عکس از فاطمه کوچکی


به گزارش نشریه الکترونیک جهان گردش، در این تور که تعدادی از علاقه مندان به طبیعت و هنر آموزان دوره طبیعتگردی و گردشگری شرکت کرده بودند، تجربه ی جدید پاییزگردی همراه با عکاسی و خاطره نگاری را به تصویر کشیدند.
در این تور که از اصفهان به سرپرستی رضا حسینی مدرس گردشگری برگزار شد
شرکت کنندگان از چشمه آب سرخ با خاصیت درمانی بازدید کردند و با انجام پیاده روی دلچسب و عکاسی در دل کوچه باغ های فریزهند و مناظر زیبای طبیعت  پاییزی این روستا و لذت نوشیدن چای اتشی، خاطره یک روز در طبیعت را با گرقتن عکس و یادداشت آن، ثبت کردند.

تور فریزهند-جهان گردش -عکس از فاطمه کوچکی


روستای فریزهند در 19 کیلومتری جاده آسفالته کاشان نطنز و پل هنجن قرار دارد . پیرامون این روستا را کوههای بلندی فرا گرفته و بیشتر زمینهای آن درزیر پوششی از درختان کهنسال قرار دارند .
روستای فریزهند در استان اصفهان ، شهرستان نطنز قرار گرفته که یکی از ۷۰ روستای این شهرستان و در فاصله ۱۹ کیلومتری پاسگاه پل هنجن (واقع در جاده قدیم نطنز) و آخرین ده این شهرستان قرار دارد.
منطقه کوهستانی و سرسبز و آب و هوای خنک آن و همچنین بافت قدیمی ساختمانهایش از ویژگی های این روستای زیباست.
یکی از نقاط دیدنی و گردشگری آن چشمه آب سرخ است.
آب این چشمه از دسته آب‌های بی کربناته مخلوط همراه با گاز است و درمان بیماری‌های دستگاه گوارش، کبد و مجاری صفراوی، معده و روده و بیماری‌های تغذیه موثر است. به سبب وجود املاح آهن در ترکیبات چشمه سرخ فریزهند، در ازدیاد تعداد گلبول‌های قرمز و مقدار هموگلوبین خون و در نتیجه، در درمان انوع کم خونی موثر می‌باشد.
این گزارش و تصاویر زیبا را  فاطمه کوچکی یکی از شرکت کنندگان در تور ارسال کرده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.