امینی عضو شورای اسلامی روستای راستاب از توابع بخش جونقان شهرستان فارسان استان چهار محال و بختیاری در گفت و گو با نشریه الکترونیک جهان گردش: مسئولان بایستی به ظرفیت های گردشگری مناطق روستایی توجه کنند.

✔گزارش از جواد جلالی روزنامه نگار، عکاس و فعال گردشگری

نشریه الکترونیک جهان گردش – روستای راستاب یکی از روستاهای کوچک بخش جونقان شهرستان فارسان استان چهارمحال و بختیاری است.

این روستا بعد از گذر چند کیلومتر از شهر چلیچه در کنار جاده و در مسیر شهر جونقان و در نهایت خوزستان واقع شده، روستایی که بدلیل داشتن چشمه های زیاد و قرار گرفتن خانه های آن در کنار چشمه و جوی آب به “راسته آب” و در ادامه “راستاب” نام گرفته است.‌

در سفری که بتازگی به این روستا داشتم بدعوت خانم فرهادی مدیر “اقامتگاه بومگردی ماه شب” با همراهی و راهنمایی او از بافت قدیمی این روستا و اطراف آن بازدیدی کردم.

فضای سبز، طبیعت زیبا و پر درخت، وجود تعدادی چشمه فصلی در اطراف راستاب، همچنین بافت قدیمی داخل این روستا و محصولات دامداری و کشاورزی از جمله گردو و غیره ظرفیت خوبی برای زمینه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و رونق این صنعت در این منطقه است.

به ویژه نزدیکی آن به پیرغار، قلعه تاریخی سردار اسعد بختیاری و غیره می تواند به توجیه اقتصادی این صنعت در این منطقه خصوصا روستای راستاب کمک کند.

البته در سالها اخیر بخشی از بافت با ارزش این روستا تخریب شده، ولی اگر مردم و دلسوزان همت کنند آنچه باقی مانده را حفظ و تغییر کاربری داده و بصورت بومگردی مورد استفاده قرار دهند.

در حال حاضر اقامتگاه بومگردی ماه شب به همت خانم فرهادی در این روستا فعالیت دارد و می تواند زمینه توقف مسافران و گردشگرانی که در این مسیر در رفت و آمد هستند، و اقامت آنها در این روستا را فراهم کند.

از اهالی خصوصا علاقه مندان به توسعه گردشگری و حتی کسانی که به رونق اقتصادی و کسب و کار فکر می کنند انتظار می رود از این اقامتگاه و تمایل سرمایه گذاران برای ایجاد پروژه های گردشگری در منطقه حمایت کنند و بدانند با آمدن هر گردشگر، درآمد روزانه یک خانوار روستا تامین خواهد شد.

در ادامه این سفر و اقامت در بومگردی ماه شب، فرصتی شد با آقای امینی عضو شورای اسلامی روستای راستاب که بازدیدی از این اقامتگاه داشتند، راجع به رونق گردشگری روستای راستاب و حمایت شورای اسلامی از گردشگری این روستا و اقامتگاه بومگردی آن، گفت و گویی داشته باشم.

کل این مصاحبه را در چند بخش مشاهده کنید، با این توضیح که آقای امینی در این گفت و گو صحبت های خیلی خوب و اگاهانه ای را مطرح کردند که شنیدن آن به ویژه نکته مهم توجه مسئولان خصوصا وزارت میراث فرهنگی به ظرفیت های گردشگری روستاها بلحاظ درآمدزایی حائز اهمیت است.

بخش اول مصاحبه جواد جلالی مدیرمسئول نشریه جهان گردش با آقای امینی عضو شورای اسلامی روستای راستاب
بخش دوم مصاحبه جواد جلالی مدیرمسئول نشریه جهان گردش با آقای امینی عضو شورای اسلامی روستای راستاب بخش جونقان
بخش سوم مصاحبه جواد جلالی مدیرمسئول نشریه جهان گردش با آقای امینی عضو شورای اسلامی روستای راستاب بخش جونقان
بخش چهارم مصاحبه جواد جلالی مدیرمسئول نشریه جهان گردش با آقای امینی عضو شورای اسلامی روستای راستاب بخش جونقان

@mah.shab122

@faalanegardeshgari

@jahanegardesh

جواد جلالیمشاهده نوشته ها

اینجانب جواد جلالی دارای مدرک کارشناسی مدیریت دولتی متولد سال 1336 ایران- خمین ساکن استانهای مختلف ایران با مسئولیت های فرهنگی و هنری، اجتماعی و اطلاع رسانی سکونت فعلی: کاشان مدیر بازنشسته ایرنا، روزنامه نگار، خبرنگار، فعال فرهنگی و هنری، گردشگری، عکاس، مستند ساز، صاحب امتیاز و مدیرمسئول سابق نشریه دیار آشنا و مدیر مسئول نشریه الکترونیک جهان گردش و مدیر پیج معرفی فعالان صنعت گردشگری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.