چقدر در مورد وایکینگ‌ها اطلاع دارید؟ احتمالا سریال محبوب وایکینگ‌ها را دیده‌اید و چیزهایی هم در مورد مهارت آن‌ها در دریانوردی می‌دانید. و البته حتما می‌دانید که زادگاه وایکینگ‌ها نروژ بوده و سفر به این کشور بدون دیدن کشتی وایکینگ‌ها هیچ معنایی ندارد.

نشریه الکترونیک جهان گردش به نقل از علی بابا- برای همین اولین جایی که در اوسلو پایتخت نروژ می‌بینید حتما باید کشتی ۲۱ متری وایکینگ‌ها باشد که ۸۰۰ سال بعد از میلاد مسیح ساخته شده.
کشتی اوسبرگ (Oseberg Ship) بزرگ‌ترین اثر تاریخی قبل از مسیحیت است که در کشورهای اسکاندیناوی به جای مانده. جالب اینجاست که این کشتی به عنوان محل دفن همسر رئیس قبیله و دو زن دیگر مورد استفاده قرار گرفته. این زنان به همراه وسایل زیادی مانند مبلمان، لباس و وسایل شخصی خود دفن شده‌اند.
بعدها کشف و بررسی این وسایل اطلاعات زیادی در مورد سبک زندگی و عقاید وایکینگ‌ها به باستان‌شناسان داد.
کشتی‌های دیگری هم در موزه وایکینگ‌ها هستند؛ مثلا کشتی ۲۳ متری گوکستاد (Gokstad Ship). این کشتی برای دریانوردی به وسیله بادبادن یا پارو طراحی شده بوده و سال‌ها در دریاها سفر کرده‌. به علاوه وسایل دیگری هم هست که در موزه به نمایش گذاشته شده‌اند و به شما می‌گویند وایکینگ‌ها که بوده‌اند و چطور زندگی می‌کرده‌اند.
نهایتا فیلم‌های مربوط به وایکینگ‌ها و زندگی آن‌ها را هم در این موزه ببینید و بعد به سراغ سایر دیدنی‌های اسلو بروید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.