🔺برسد به دست اقایان ضرغامی؛ دارابی و سامهتعداد قابل توجهی از مردم بسطام و میراث‌دوستان خواستار ماندگاری مدیر پایگاه بسطام هستند

🔸به گزارش نشریه الکترونیک جهان گردش به نقل از میراث‌باشی، در چند مورد مدیر کل‌های استانی به خود اجازه می‌دهند تا برای پایگا‌های ملی و جهانی تعیین تکلیف کنند آن هم در حالی که طبق قانون حق هیچ گونه دخالتی ندارند و این رضا سامه مدیر کل امور پایگاه‌ها و  علی دارابی معاون میراث فرهنگی کل کشور هستند که باید در خصوص کارنامه و عملکرد مدیر پایگاه‌ها تصمیم بگیرند.

‼️حال چند روزی است که زمزمه تغییر مدیر پایگاه بسطام آن هم نه از سوی دارابی و سامه بلکه مدیر کل میراث فرهنگی استان سمنان شنیده می‌شود!

🔸و این پرسش را بر جای می‌گذارد به چه دلیلی باید مدیر پایگاه با کارنامه مثبت تغییر کند؟مدیر سفارشی بعدی کیست؟به چه حقی مدیر کل باید به جای مسئولان ذی ربط تصمیم بگیرد؟و چرا اگر یک مدیر پایگاهی کارنامه موفقی داشته به جای تشویق برکنار شود؟ پشت پرده این دخالت‌ها و تعیین تکلیف‌ها برای پایگاه‌ها چیست؟

‼️ظاهرا اقایان فراموش کرده‌اند که نام پایگاه؛ « ملی» یا « جهانی» است نه « میلی» و «استانی» و « سفارشی»! یعنی یک پایگاه مسئولیت ملی و گاهی حتی جهانی برای حفظ یک اثر دارد و نباید بازیچه امیال و مطامع استانی قرار بگیرد.

📍در این خصوص یکی از #پیام‌های_ارسالی به میراث‌باشی و عکس ارسالی منتشر می‌شود.
«سلام
شما مدیر بسطام را ندیده‌اید اما بگذارید برایتان تعریف کنم

🔸یک روز جوانی سی و خورده ساله با عشق و با تخصص ، به عنوان کسی که در مکتب امثال دکتر شیرازی ها و فلامکی ها و تهرانی و …. بزرگ شده بود بعد از مدت زیادی کار تخصصی به بسطام آمد.
تا قران آخر بودجه را برای حفاظت و مرمت بسطام خرج می‌کرد که هیچ از جیب هم می‌گذاشت بی‌هیچ چشم داشتی، شش سال تمام درخواست کرد نیرو بدهند ، دریغ از یک آبدار چی.

🔸بازهم کنار نکشید، هر جا بودجه‌ای نبود خودش آستین همت بالا می‌زد یک مدیر پشت میز نبود ، یک روز معلم بود، یک روز نیرو حفاظت بود و حتی بعضی روز ها لباس کار می‌پوشید و می‌شد کارگر‌ .

🔸هر روز که می‌آمد دفتر می‌گفت من گمان می‌کنم  امروز روز آخر است و این طور باید کار کنیم، کاری هم اگر طول می‌کشید تخصصی عمل می‌کرد.
از نسلی بود که از استادانی همچون دکتر تهرانی یادگرفته بود میراث عیارش با پول نیست بلکه با عشق است.

🔸کافیست از مردم بسطام بپرسید چه کرده و چقدر قدر دانند.این روزها که قرار بر رفتن است. با بغض دلواپس تنها یک چیز است پروژه‌هایی که قرار است احتمالا بزن در رویی جمع شود.

🔸مزار بایزید بسطامی ، سقف مسجد جامع و استحکام بخشی آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی که پروژه‌ی بسیار پیچیده ایست و نیازمند تخصص و صبر است.

🔸یکبار نگفت من ، گفت میراث چه می‌شود. این شش هفت  سال  به اندازه شصت سال پیر شد که میراث بماند.حالا نا اهلان بر سر میراث قمار می‌کنند.

🔸قبل از هرچیز از مهندس حامد عادل عذر می‌خواهم بابت ثبت این عکس و شرمنده‌ام برای انتشار.چون می‌دانم هیچ وقت این دسته کارهایی که باعشق انجام می‌داد و به دلیل نبود نیرو و بودجه آستین همت رو بالا میزد نه جایی مثل خیلی از مدیرها جار میزد و نه اجازه می‌داد عکسی ازشون منتشر بشه.

🔸که اگربنا به شو تبلیغاتی بود دوسال پیش این عکس باید منتشر می‌شد. به قول خودشون ما تا روزی که توان داریم کار می‌کنیم،جوری که انگار هر روز، روز آخر هست.

🔸این عکس هم زمانی گرفته شد که غرق در کار و بی‌توجه به دوربین از ایشان گرفتم،شما مدیری می‌بینید که پشت میز ریاست باشه و اتوکشیده مشغول عکس گرفتن و در بوق کرنا کردن باشه.او مدتهاست لباس رزم و کار برتن کرده، بدون توجه به کوچکترین چشم داشتی.

🔸کسانی که درصدر مدیریت هستند به اطرافشون توجه کنند،چند نفر اطرافشون با این تواضع و تعهدی اینچنین کارمی‌کنند؟

🔸یک مدیر قبل از مدیر بودن باید وجدان دار و عاشق آرمان‌ها و مملکتش باشد ، چون در روز های سخت عشق به کار و وجدان هست که فرد رو پای کار نگه می‌داردنه میز ریاست و نه پست‌های بالاتر.

🔸هیچ کس را این چنین مرد میدان نخواهدکردکه یک تنه برای آنچه مسئول به ثمر نشستنش هست بجنگد.

🔹عکس متعلق است به پروژه ی مزار بایزید بسطامی زمستان ۱۴۰۰.

🔸این بخش کوچکی از صحنه‌هاییست که خیلی‌ها ندیدند و نمی‌دانند و من از روزی که با ایشان همکاری می‌کنم تا به اکنون زیاد شاهدش بودم و بازهم بابت انتشارش از ایشان عذر خواهم🙏
اما حالا که در حق ایشان کم لطفی شده دلم نیامد در سکوت ، چشمم را به روی حقیقت ببندم.»

http://tinyurl.com/yqq6mhjt

instagram.com/miras_bashi
@mirasbashi

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.