حسن صادقی یونسی پژوهشگر حوزه میراث فرهنگی و گردشگری

نشریه الکترونیک جهان گردش-🌍فرصت ها و ظرفیت های گردشگری چشمه گلک علیا، دهستان بالابند،بخش مرکزی شهرستان فریمان (کوله گردی_بک پکینگ)

🌐ژئو تیم فریمان(مرکز فریمان شناسی)،شامل:
🌟دانشور گرامی حسن صادقی یونسی
پژوهشگر و مدرس جغرافیا_مدیریت گردشگری)
🌟 مدرس دانشگاه *”مهندس ارجمند علی شاملوئیان” ژئومورفولوژیست و عضو جامعه مهندسین معدن استان خراسان
🌟عکاس محلی؛ جناب آقای مهدی قدوسی
🌟راهنمایان محلی: جناب آقایان حسن کمالی،علی کمالی؛ محمد حسین پور
🌟با مساعدت: عضو شورای اسلامی روستای چشمه گلک علیا ، جناب آقای محمد رضا مختاری
🌟معتمد روستا: سرور ارجمند محمد حسین نظری

هر یک از ما حداقل یکبار به این فکر افتادیم که در سفرها و گلگشت مان به جای چمدان و کوله‌باری از لباس و لوازم، صرفا یک” کوله‌پشتی” برداریم و به دل دشت و دمن بزنیم!احتمالا بعضی از  سفرگردها با این سبک مسافرت می‌کنند راحت و آسان فقط با یک کوله، به دامان طبیعت می‌روند. «بک پکینگ» یا «کوله گردی» به سفر و پیاده‌روی طولانی‌مدت به همراه کوله می‌گویند. در این نوع از سفر گردشگران با هزینه نسبتا کمتری به بازدید از مناطق دیدنی موردنظر خود می‌پردازند. اما اگر شما هم از آن دسته کوله‌گردان حرفه‌ای هستید، بهتر است قبل از سفر مناطق و مناظر دیدنی را شناسایی کنید تا تجربه‌ای خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنید. فضاهای بسیار مطلوبی برای چنین تجربه‌ای در مناطق متعدد ایران و خصوصا خراسان رضوی و بویژه “شهرستان زرخیز فریمان” وجود دارد که باعث می‌شود آشنایی با بهترین جاهای ایران و خراسان و فریمان( دهستان بالابند،چشمه گلک علیا) برای کوله گردی را برای افراد علاقه‌مند ضروری می‌سازد.امنیت بالا و وجود ارتفاعات منحصر به فرد و اقلیم ممتاز؛شرایط ژئومورفولوژیکی و گردشگری کشاورزی و امکان اقامت در روستاهای فریمان این سبک از گردشگری بعلاوه سایکل توریست و گردشگری خانوادگی و طبیعت گردی را  به علاقه مندان پیشنهاد می کنیم.
فاصله روستای چشمه گلک علیا و سفلی حدود ۳۴ کیلومتر است.در مجاورت این روستاها روستای لوخی و آق کمر علیا را و… داریم که مردمانی بی نهایت مهربان و مهمانواز دارند.
از روستای چشمه گلک با هماهنگی با بومگردی روستای نرگ(مهندس قادری _ +989151021027)بشرط وجود راهنماییان محلی خواهید توانست از زون آمیزه رنگین(کالرد ملانژها) و طبیعت بکر دیدن کنید.قابل ذکر است روستای نرگ در دوازده کیلومتری فریمان قرار دارد.گزینه “زیارت سید نظام الدین محمد عشق آباد” در مسیر فریمان از جاذبه های گردشگری محسوب می گردد.البته حرکت بسوی زیارتگاه ناری و …نیز برای کوله گردی 
پیشنهاد مناسبی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.