نشریه الکترونیک جهان گردش- بی شک نقش انجمن های راهنمایان گردشگری در معرفی پیشینه فرهنگی و تاریخی و همچنین رونق اقتصاد گردشگری شهرها و استانها را نمی توان نادیده گرفت.
معرفی ظرفیت ها و پناسیلهای گردشگری از یک سو، تهدید های میراث فرهنگی  خیلی از نقاط ناشناخته کشور از سوی دیگر، مرهون تلاش خبرنگاران رسانه ها و برخی راهنمایان گردشگری و فعالان میراث فرهنگی است.
کاشان با داشتن پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی و پرسابقه و ظرفیت های ویژه گردشگری و راهنمایان فعال و پیشکسوت، چرا انجمن راهنمایان آن قوی نیست؟
انجمن راهنمایانی که بدون برنامه است و تنها خروجی آن برگزاری یک دورهمی سالانه به بهانه شام خوردن در یکی از مراکز ‌گردشگری است؟!
سئوال اینجاست اسپانسرهایی که برای  چنین انجمنی و گپ و دورهمی سالانه، هزینه می کنند، چه سود و عوایدی نصیب خود می کنند.
انجمن راهنمایان گردشگری کنونی، به نفسه، چقدر در رونق چرخه اقتصاد گردشگری کاشان سهم دارد؟
اگر ابتکار و تلاش فردی برخی راهنمایان گردشگری خوش نام و دارای ایده و ابتکار در فضای مجازی و یا همگامی با گردشگران خصوصا توریست خارجی نباشد، نقش انجمن راهنمایان گردشگری کاشان را با چه اقداماتی می توان ارزیابی کرد.
چرا انجمن راهنمایان گردشگری کاشان در مقایسه با سایر انجمن راهنمایان گردشگری حتی شهرهای کوچک‌ و کم شناخته شده، کم اثر و بدون تاثیرگذاری در رویدادهای گردشگری کاشان است.
آیا انجمن راهنمایان گردشگری کاشان از “ضعف مدیریت” رنج می برد؟ یا “هیات مدیره” قوی ندارد؟
دلیل “ضعیف” حضور انجمن راهنمایان کاشان در فضای مجازی چیست؟
بی اطلاعی از احیانا برنامه و فعالیت های این انجمن ناشی از چیست؟
اصلا این انجمن به غیر از “دورهمی سالانه غذا” در طول سال برنامه و فعالیت قابل اشاره ای در چارچوب اساسنامه و شرح وظایف خود، دارد؟
حضور انجمن راهنمایان گردشگری کاشان در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران و سایر رویدادها را چگونه ارزیابی می کنید.؟
حضور انجمن راهنمایان گردشگری کاشان و آران و بیدگل در پانزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران در تهران را چگونه ارزیابی می کنید؟
ارزیابی مدیران آژانس های مسافرتی و هتلها و مراکز اقامتی کاشان و آران و بیدگل و متولیان میراث فرهنگی و گردشگری از انجمن راهنمایان گردشگری این شهرستانها چیست؟
ظرفیت های مسافرتی و اقامتی کاشان تا چه میزان توانسته در تعامل با انجمن راهنمایان گردشگری کاشان و آران و بیدگل از خدمات این انجمن استفاده کنند؟
ارزیابی انجمن راهنمایان گردشگری استان اصفهان از انجمن راهنمایان کاشان و آران و بیدگل چقدر است ؟
ارتباط انجمن راهنمایان گردشگری کاشان با رسانه های محلی و مجازی را چگونه ارزیابی می کنید؟
آیا راهنمایان گردشگری کاشان و آران و بیدگل نقش مهمی در گردشگری نوروزی و رویداد مهم گل و گلاب منطقه دارد؟
در پایان ضمن تقدیر از تلاش فردی برخی از راهنمایان گردشگری کاشان و آران و بیدگل، نباید این حقیقت را نادیده گرفت که، کاشان و آران و بیدگل می تواند از انجمن راهنمایان گردشگری پویاتر، فعالتر و تاثیرگذارتری برخوردار باشد.‌
در پایان از صاحب نظران، مدیران آژانسهای مسافرتی، هتلها و مراکز اقامتی و بومگردیها، دوستان تورلیدر، مدیر و اعضای انجمن راهنمایان گردشگری کاشان و آران و بیدگل انتظار دارد، انتقادات سازنده و نکته نظرات خود را برای درج در نشریه الکترونیک جهان گردش و پیج معرفی فعالان صنعت گردشگری ایران ارسال کنند.
با سپاس از توجه و همراهی شما 
جواد جلالی
مدیر مسئول نشریه الکترونیک جهان گردش
پیج معرفی فعالان صنعت گردشگری ایران
وب سایت نشریه جهان گردش:
www.jahane-gardesh.ir
(موقع ورود به وب سایت، فیلترشکن را ببندید)
واتساپ:
۰۹۲۱۹۷۲۰۶۲۵
تلگرام:
jahane_gardesh

ایمیل:
jahanegardesh.press@gmail.com
اینستاگرام:
@jahanegardesh
@jahane_gardesh1
@faalanegardeshgari

iftga.ir

جواد جلالیمشاهده نوشته ها

اینجانب جواد جلالی دارای مدرک کارشناسی مدیریت دولتی متولد سال 1336 ایران- خمین ساکن استانهای مختلف ایران با مسئولیت های فرهنگی و هنری، اجتماعی و اطلاع رسانی سکونت فعلی: کاشان مدیر بازنشسته ایرنا، روزنامه نگار، خبرنگار، فعال فرهنگی و هنری، گردشگری، عکاس، مستند ساز، صاحب امتیاز و مدیرمسئول سابق نشریه دیار آشنا و مدیر مسئول نشریه الکترونیک جهان گردش و مدیر پیج معرفی فعالان صنعت گردشگری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.