نشریه الکترونیک جهان گردش-ٓ گردشگری پایدار در چند سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. الهام بخش از اهداف توسعه پایدار سازمان ملل ، چرا و چگونه می توان یک عمل پایدار را اجرا کرد؟
گردشگری یکی از بالاترین نرخ رشد در کلیه صنایع جهان است که 10.4 ٪ و 319 میلیون شغل تولید ناخالص داخلی جهانی (10 ٪ از کل اشتغال در سال 2018) را تشکیل می دهد. کاهش این روند. در سال 2018 ، تعداد گردشگران بین المللی به 1.4 میلیارد (افزایش 47 درصدی نسبت به سال 2010 از 950.8 میلیارد) رسیده است و انتظار می رود که این تعداد تا سال 2030 به 1.8 میلیارد افزایش یابد. هتل تنها یکی از بسیاری از شرکت کنندگان است که نقش مهمی در کل صنعت ایفا می کند.

هتل نقش مهمی در صنعت گردشگری پایدار دارد
تقاضا برای هتل ها معمولاً مربوط به تعداد گردشگرانی است که به دنبال یک شبه و محبوبیت مقصد هستند. بنابراین ، هنگامی که تقاضای گردشگری در یک منطقه افزایش می یابد ، تقاضا برای هتل ها افزایش می یابد ، که باعث می شود توسعه دهندگان و شرکت های هتلداری بتوانند یک مقصد محبوب را بریزند. هتل ، صنعت گردشگری و جوامع محلی به دلیل نزدیک شدن به فیزیکی و همکاری های اجتناب ناپذیر با روابط همزیستی نزدیک در هم تنیده شده اند.
بنابراین ، تمرین پایدار گردشگری و توسعه هتل اخلاقی (همراه با جامعه ، فرهنگ و عوامل اقتصادی) یک عامل مهم 5 برای حمایت طولانی مدت از فرهنگ و ثبات اجتماعی و اقتصادی جامعه میزبان است. با توجه به این موضوع ، هتل نقش مهمی در ایجاد عمل عملی عملی و مصرف کنندگان آموزشی دارد.

مصرف کنندگان به طور فزاینده ای به دنبال مقصدی برای توسعه پایدار هستند
پایداری نه تنها یک مشکل اجتماعی به طور فزاینده ای است ، بلکه با شفاف تر شدن اطلاعات ، مصرف کنندگان به طور فزاینده ای از عمل پایدار هتل ها آگاه هستند.
براساس گزارش سفر پایدار Booking.com در سال 2019 ، 70 ٪ از مسافران جهانی می گویند که آنها احتمالاً اقامتگاه های سازگار با محیط زیست را رزرو می کنند و 55 ٪ از مسافران جهانی می گویند که آنها نسبت به آخرین بار مصمم تر هستند تا گزینه های سفر پایدار را تهیه کنند.

هدف توسعه پایدار سازمان ملل متحد: منجر به اهرم گردشگری پایدار شد
پایداری یک اصطلاح چند منظوره است که نشان دهنده اقدامات برای محافظت از منابع خاص است. برای حل مشکل پایداری ، چهار مشکل ستون باید حل شود: انسان ، جامعه ، اقتصاد و محیط زیست.
از آنجا که پایداری باید تلاش ذینفعان جهانی و چند نفری باشد ، سازمان ملل متحد (UN) هدف توسعه پایدار (SDG) را در سال 2015 به عنوان “یک طرح برای همه برای دستیابی به آینده ای بهتر و پایدارتر” راه اندازی کرد. 17 هدف برای “مقابله با چالش های جهانی که ما با آنها روبرو هستیم ، از جمله چالش های مربوط به فقر ، نابرابری ، آب و هوا ، تخریب محیط زیست ، سعادت و چالش های مرتبط با صلح” طراحی شده است. 
از آنجا که هدف از توسعه پایدار راهنمای هر عملکرد اصلی عملیاتی (یعنی خدمات اتاق ، فروش و بازاریابی و خدمات به مشتری) است ، چگونه هتل می تواند رویکرد فعلی خود را بر این اساس تنظیم کند؟

  1. تعیین و قول دهید روشهای زمینه های کاربردی (یعنی مدیریت امور داخلی ، فروش و بازاریابی و خدمات به مشتری) که ممکن است بر اهداف توسعه پایدار تأثیر بگذارد.
  2. الگوریتم -SDG سازگار با استراتژی و اولویت هتل ها برای تعامل با ذینفعان (یعنی حق رای دادن ، کارمندان ، مشتریان و غیره).
  3. اهداف را تدوین کرده و KPI را برای حل مناطق جدید مربوط به SDG تعیین شده ایجاد کنید. از طرف دیگر ، هتل ها می توانند عوامل جدیدی را به KPI موجود اضافه کنند. این KPI ها کلید پیشرفت نظارت و ارتباطات خواهند بود.
    4- دوباره استراتژی شرکت را بررسی کنید -چگونگی تنظیم شیوه های موجود بخش های مختلف را برای پیروی از هدف توسعه پایدار ارزیابی کنید.
    5- اندازه گیری ، ارزیابی ، گزارش و ارتباطات
    • داده های کمی جالب جمع آوری شده
    • داده ها را برای پیشرفت های احتمالی ارزیابی کنید
    • عملکرد را گزارش کرده و با اهداف تعیین شده و KPI مقایسه کنید
    • با برند و مشتریان ارتباط برقرار کنید

فایده چیست؟
ارتقاء رشد رشد کسب و کار مربوط به تحقق اهداف توسعه پایدار در سطح کلان است. شرکت ها برای حمایت از تیم کارمند 7 خود به تیم های کارمند الاستیک ، قابل اعتماد ، تحصیل کرده و سالم از همه ادارات نیاز دارند. در صنعت هتلداری ، کارکنان آن نقش مهمی در بهبود تجربه کلی مهمان دارند. بنابراین ، مهم است که به صورت محلی برای ارتقاء توسعه طولانی مدت خود اقدام کنید.

حل خطرات ایجاد یک بازار پایدار بدان معنی است که خطرات درگیر در سرمایه گذاری نسبتاً اندک است. هر هدف توسعه پایدار نشان دهنده یک منطقه خطر برای شرکت های چالش برانگیز و جامعه 8 است. در دنیای دارایی سنگین صنعت هتلداری با قراردادهای مدیریتی طولانی مدت ، ایجاد یک محیط پایدار برای سرمایه گذاران هتل و شرکت های مدیریتی مناسب است که در محیط های کم فشار فعالیت کنند ، اما همچنین از منافع جوامع محلی از این سبک زندگی پایدار بهره مند می شوند. بشر
جذب سرمایه گذاری -به منظور اجرای اهداف توسعه پایدار ، هر دو بخش دولتی و خصوصی با بودجه 9 از طریق صندوق های عمومی چند جانبه با تمرکز بر آب و هوا ، پروژه ها را ارائه می دهند. در حوزه مالی ، مدل مالی نوآورانه 10 معرفی شد. به عنوان مثال ، بانک فرانسه اوراق قرضه خود را به عنوان بخشی از ابتکار عمل SDG خود ترتیب داده است. در میان آنها ، بازده سرمایه گذاری در اوراق بهادار مستقیم با عملکرد سهام شرکت و مشکل پایدار محیط زیست عملکرد سهام شرکت موجود در توسعه پایدار Solactive مرتبط است. شاخص جهان هدف.
توجه مجدد به ارزش شرکت -صنعت هتلداری یک صنعت با جهت انسانی است. از میهمانان گرفته تا کارمندان گرفته تا ذینفعان و افراد محلی ، ارزش صنعت هتلداری در جهان ریشه دارد که ارزش دیگران و بهبود زندگی ما است. از آنجا که اهداف توسعه پایدار نیاز به تلاش های جهانی بخش های مختلف دارد ، کمک به اهداف توسعه پایدار ، ارزش جهشی خوب در همه ذینفعان است. اهداف توسعه پایدار می تواند به هتل ها کمک کند تا اهداف ایده آل خود را تعیین کنند ، الهام بخش ذینفعان در همه سطوح را تحریک کنند و ارزش سهامداران را در دراز مدت افزایش دهند.
بهبود جذابیت برند -به عنوان آگاهی مصرف کنندگان از توسعه پایدار ، قوی تر می شود ، تقاضا برای خواص توسعه پایدار همچنان رو به افزایش خواهد بود. 70 ٪ از مسافران جهانی گفتند که آنها احتمالاً اقامتگاه های سازگار با محیط زیست را رزرو می کنند. بیش از نیمی از مسافران جهانی گفتند که در مقایسه با سال گذشته ، آنها مصمم تر برای انتخاب پایدار سفر در سال آینده هستند. این مارک ها/هتل ها با ترویج تمرین پایدار و فعالیت های دارایی برند یا هتل ، می توانند دست بالایی را در جذب مشتری بیشتر اشغال کنند.
با جذب مخاطبان گسترده تر ، هتل ها ، دائماً مارک های جدیدی را برای سازگاری با افراد در سنین مختلف راه اندازی می کنند و با سبک های مختلف زندگی سازگار می شوند. اگرچه تقاضا برای اسکان پایدار همچنان در حال افزایش است ، اما مسافران هنوز هنگام مسافرت پایدار -37 ٪ از پاسخ دهندگان با موانع روبرو هستند. به دنبال عوامل پایدار می تواند به استراتژی اقیانوس آبی تبدیل شود.
تلاش های شما پاداش داده شده است -در مراحل اولیه ، تحول پایدار برای شروع به وجوه نیاز دارد ، اما بازده تدریجی است و بازگشت طولانی مدت 13 نیز برقرار می شود. بنابراین ، شرکت باید تلاش های واقعی و پیچیده ای را برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار مرتبط بپردازد.
مثال
Yaogao همیشه در توسعه پایدار خود یک هتل برجسته زنجیره ای بوده است. ابتکار عمل “زمین بیست و یکم” آنها در سال 2011 آغاز شد و شامل 10 از 17 هدف توسعه پایدار 14 بود.
در پاسخ ، ماریوت و هیلتون هر دو پروژه های توسعه پایدار خود را در سال 201815 برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار ، 16. ماریوت رهبری است که شفافیت هر هتل را فراهم می کند و قول داده است که تا سال 2020 به آن دست یابد ، هر هتل بخشی از وب سایت خود را با شاخص های خاص نفوذ هتل “360 سرویس” خواهد داشت. Yaogao و Hilton همچنین قصد دارند در آینده داده های شفاف 18 و 19 را در کل هتل ارائه دهند.
ماریوت ، یاوگائو و هیلتون نمونه های کلاس اول هستند. با این وجود ، هنوز هم مشکلات عمده ای در صحت گزارش و نظارت بر اهداف وجود دارد -این مشکل باید از طریق شفافیت و در دسترس بودن عمومی هر اطلاعات هتل حل شود.

چالش
اگرچه هتل های زنجیره ای بزرگ برای صندلی های برتر در تریبون تمام اهداف توسعه پایدار رقابت می کنند ، این شرکت ها کفش های بزرگی برای پر کردن دارند که این امر بر اهداف شرکت و جوامع اطراف آن تأثیر می گذارد. بنابراین ، ایجاد و ترویج CSR شرکت به روشی مسئول مهم است.
هنگامی که این شرکت از SDG به عنوان ابزاری استفاده می کند که منافع جامعه را به روشی پایدار تحقق می بخشد ، لازم است استراتژیک و محتاط باشید ، نه اینکه از آن به عنوان یک ابزار بازاریابی “سبز” استفاده کنید. این در طولانی مدت به تصویر برند آسیب می رساند.

به عنوان مثال ، یکی از روش‌های حل انصاف نظارت بر این است که هتل استخدام تأییدیه های شخص ثالث برای اطمینان از قوام را در نظر می گیرد و این داده ها کلاهبرداری ندارند -مرحله مهم بعدی ارزیابی علت پایدار هتل است.

منابع:

  1. https://ourworldindata.org/tourism
  2. https://ourworldindata.org/tourism
  3. https://www.globalwellnesssummit.com/wp-content/uploads/Industry-Research/Global/2011_UNWTO_Tourism_Towards_2030.pdf
  4. https://www.worldatlas.com/articles/what-are-the-negative-effects-of-tourism-on-the-environment.html
  5. https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/s3-euw1-ap-pe-ws4-cws-documents.ri-prod/9781138784567/Ch%206_Timothy.pdf
  6. https://sustainabledevelopment.un.org/?menu=1300
  7. https://www.ey.com/en_gl/assurance/why-sustainable-development-goals-should-be-in-your-business-plan
  8. https://www.ey.com/en_gl/assurance/why-sustainable-development-goals-should-be-in-your-business-plan
  9. https://www.ey.com/en_gl/assurance/why-sustainable-development-goals-should-be-in-your-business-plan
  10. https://www.ey.com/en_gl/assurance/why-sustainable-development-goals-should-be-in-your-business-plan
  11. http://businesscommission.org/
  12. https://globalnews.booking.com/bookingcom-reveals-key-findings-from-its-2019-sustainable-travel-report/
  13. https://www.ey.com/en_gl/assurance/why-sustainable-development-goals-should-be-in-your-business-plan
  14. https://all.accor.com/gb/sustainable-development/index.shtml
  15. https://www.marriott.com/default.mi
  16. https://cr.hilton.com/
  17. https://www.marriott.com/default.mi
  18. https://all.accor.com/gb/sustainable-development/index.shtml
  19. https://cr.hilton.com/

سینا ظفریان
کارشناس ارشد مدیریت گردشگری و هتلداری از دانشگاه شیراز
زمستان 1401
sinazafaryan@outlook.com

تلگرام ارسال مقاله:

jahane_gardesh

واتساپ:۰۹۲۱۹۷۲۰۶۲۵

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.