سینا ظفریان
نشریه الکترونیک جهان گردش– چگونه یک هتل می تواند از طریق روش های ساده و قابل اجرا به هویت پایدار دست یابد؟ من یک کیت پایداری را به شما ارائه می کنم که هتل شما را در جستجوی تجربه های سفر دوستدار محیط زیست متمایز می کند.
با نظرسنجیهایی که نشان میدهد 81 درصد مسافران اقامتگاههای سازگار با محیط زیست را ترجیح میدهند، اکنون مشخص شده است که تجربه هتلها نه تنها باید منحصربهفرد، بلکه پایدار باشد. مسافران هنگام برنامه ریزی برای تعطیلات خود، به ویژه هنگام انتخاب هتل، کلمات کلیدی مانند پایداری، سازگار با محیط زیست و زباله صفر را در راس فهرست خود قرار می دهند، زیرا آنها به دنبال و انتظار دارند که پایداری در طول اقامت خود اعمال شود. چالش بسیار بزرگ است زیرا از هتلداران خواسته می شود که تجمل، راحتی و عملکرد مناسب هتل های خود را با پایداری ترکیب کنند. برای کمک به شما در دستیابی به این هدف، چند روش کاربردی برای ارتقای هتل شما به مقصدی پایدار گردآوری کردهایم.
ادغام جنبه های سلامتی هتل ها با تجارب پایدار
در سالهای اخیر، مردم به طور فزایندهای رویکردی کلنگر را در تمام جنبههای زندگی خود اتخاذ کردهاند که بر نحوه سفر آنها نیز تأثیر گذاشته است. یک مثال بارز، تجربه سلامتی است که اکنون در بسیاری از هتل ها نقش اصلی را ایفا می کند. با ارائه سلامتی به مهمانان خود و نزدیک کردن مردم به محیط زیست و طبیعت از این روند آینده بهره ببرید.
تجربیاتی را بر اساس محیط اطراف هتل توصیه کنید. فعالیت های خارج از منزل که آنها را به طبیعت متصل می کند، مانند تورهای دوچرخه سواری، پیاده روی، تماشای پرندگان، استفاده از محصولات بهداشتی سازگار با محیط زیست و امکانات سازگار با محیط زیست، تنها چند ایده هستند که به شما امکان می دهند سلامت و پایداری را با هم ترکیب کنید.
با استفاده از تبلتهای داخل اتاق و دربانهای دیجیتال، از فناوری دیجیتال مدرن استفاده کنید، که از طریق آن بازدیدکنندگان میتوانند فعالیتهای پیشنهادی شما و اهمیت زمینهای آنها را کشف کنند. به هر حال، استفاده از فهرست بازدیدکنندگان دیجیتال به خودی خود یک ابتکار پایدار است.
در بخش غذا و نوشیدنی از شیوه های آگاهانه محیط زیستی استفاده کنید
محلی گرایی اکنون یک انتخاب ضروری است زیرا آگاهی زیست محیطی را افزایش می دهد و آلاینده های حمل و نقل را کاهش می دهد و در عین حال اقتصاد محلی، تولید محلی کوچک و پایداری منطقه را تقویت می کند.
ضایعات کم مواد غذایی و شیوه های کمپوست سازی، و همچنین ابتکارات تجارت منصفانه برای محصولات، مانند قهوه سرو شده در هتل ها، نقش مهمی در اینجا دارند. کاهش ضایعات در طول آماده سازی و ثبت ضایعات به طور موثر تنها چند ایده است که می توانید به راحتی فوراً در عملیات آشپزخانه خود اعمال کنید.
فراموش نکنید که به مشتریان در مورد ابتکارات سازگار با محیط زیست خود آموزش دهید. علائم تجارت منصفانه، ضایعات صفر، و حتی نشان های پایداری از موسسات تایید شده اکنون در کاتالوگ رستوران شما و در تابلوهای کلی هتل شما جای دارند.
در طول اقامت خود بر روی ضایعات صفر و روش های سازگار با محیط زیست تاکید کنید
شیوه های پایدار را می توان در هر جنبه ای از اقامت مهمان گنجاند. به عنوان مثال، می توانید ایستگاه های زباله اختصاصی را در فضاهای خاص هتل خود، مانند مکان های مشترک، استخرهای شنا و مکان های مخصوص پرسنل داشته باشید. ایستگاه های زباله «هوشمند» آگاهی و ابتکار محیط زیست هتل را برجسته می کند و اگر به روشی هوشمندانه طراحی شود، حتی می تواند به یک عنصر تزئینی تبدیل شود. همچنین می توانید برای به حداقل رساندن ردپای محیطی اتاق، یک فراخوان برای اقدام اعمال کنید. مهمانان را از امکان خانه داری سازگار با محیط زیست مطلع کنید، که می توانند از طریق تبلت داخل اتاق انتخاب کنند.
یک برنامه اندازهگیری ردپای محیطی را انتخاب کنید که به مهمانان کمک میکند امتیازهای پاداش جمعآوری کنند و ردپای محیطی خود را در هر اقامت یا روز مشاهده کنند. در پایان اقامت خود، می توانید امتیاز خود را برای تخفیف محصولات سازگار با محیط زیست در فروشگاه هتل دریافت کنید. در عین حال، این جزئیات را می توان در رسانه های اجتماعی هتل به اشتراک گذاشت و شخصیت دوستدار محیط زیست آن را تقویت کرد.
پایداری را بخشی از فلسفه هتل خود قرار دهید
اکنون بسیاری از هتل ها برای به دست آوردن ویژگی های خاص و مزایای منحصر به فرد، برندسازی مجدد را انتخاب می کنند که منجر به افزایش فروش و رزرو مستقیم می شود. یک مفهوم روشن موثرترین راه برای دستیابی به این هدف است، زیرا هتل را به چیزی فراتر از اقامتگاه تبدیل می کند. ویژگی های منحصر به فرد محیط طبیعی را در مفهوم هتل بگنجانید و از مهمانان دعوت کنید تا در طول تعطیلات خود آنها را تجربه کنند.
مفهوم هتل شما باید شامل محوطه سازی در هماهنگی کامل با طبیعت اطراف باشد، که فلسفه پایداری شما را برجسته می کند و به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا واقعاً آن را تجربه کنند.
در عین حال فضای سبز را در داخل ملک ایجاد کنید. مواد طبیعی را برای دکوراسیون انتخاب کنید و بر نور طبیعی تاکید کنید و طبیعت را به بخشی جدایی ناپذیر از تجربه اشغال تبدیل کنید.
حتی در هتلهای شهری، اقداماتی مانند کاشت درختان در مجاورت، بازدید از مناطق بازسازی و سبز کردن شهری، یا پیشنهاد شرکت در رویدادهای اجتماعی سازگار با محیط زیست میتواند هویت پایدار را تقویت کند و مهمانان را بخشی از آن کند
افراد شما نیروی محرکه ای هستند که هتل شما را زنده می کند. هر ابتکار جدیدی می تواند سوختی برای تیم شما باشد تا به روز رسانی و بهبود ادامه دهند. شیوه های پایداری که انتخاب می کنید باید با تیم شما به اشتراک گذاشته شود و توسط هر عضو اجرا شود. به این ترتیب، هر بخش از فرآیندهای عملیاتی پایدار پیروی می کند و در نتیجه هزینه ها را کاهش می دهد و در عین حال به نمونه ای زنده از فلسفه پایدار هتل تبدیل می شود.
همچنین می توانید چک-این و چک-اوت بدون کاغذ را در نظر بگیرید، مطمئن شوید که خانه داری به درستی آموزش دیده است تا روش های ضایعات محدودی را اعمال کنند، و همین کار را برای آشپزخانه و خانه داری انجام دهید.
در نهایت، برنامه های تیم سازی را با شیوه های سازگار با محیط زیست که اکنون برای عملکرد صحیح عملیات ضروری هستند، ترکیب کنید. یک فعالیت گروهی را سازماندهی کنید، مانند تمیز کردن ساحل نزدیک یا شرکت در یک رویداد درختکاری. به این ترتیب، شما نه تنها کار گروهی را ارتقا می دهید، بلکه آگاهی کارکنان را برای وفادار ماندن به فلسفه محیطی خود افزایش می دهید.
فراموش نکنید که عکسها و فیلمهایی از چنین رفتارهایی را نگه دارید، که محتوای رسانههای اجتماعی غنی و معنیداری به شما میدهد.
اینها چند روش ساده است که می تواند هر دارایی را به پایداری نزدیک کند. البته، اقدامات گستردهتری نیز وجود دارد، مانند تبدیل کامل و استفاده از مواد مدرن و انرژی پایدار، و حتی اقدامات با همکاری جوامع و نهادهای محلی.
بدون دیدگاه