🔳نشریه الکترونیک جهان گردش
🔸 با ارتقای سازمان میراث و گردشگری به وزارتخانه تصور می شد که توجه بیشتری به صنعت گردشگری در کشور صورت گیرد و برنامه ها و طرح های بیشتری برای توسعه این صنعت در نظر گرفته شود.
🔸 همچنین انتظار میرفت با تغییر ساختار وزارتخانه و تجمیع بخش های مربوط به گردشگری، امکانات و خدمات گردشگری بهبود یافته و به شکل بهتری ارائه شود.
🔸 از دیگر پیشرفت هایی که با وزارتخانه شدن این سازمان مدنظر بود و فعالان این حوزه را امیدوار کرده بود این بود که صنعت گردشگری ایران با اختیارات و بودجه و امتیازاتی که یک وزارتخانه می تواند از آن بهره ببرد و برایش برنامه ریزی کند به افزایش تعداد گردشگران خارجی و داخلی، افزایش توانایی پذیرایی و افزایش کیفیت خدمات گردشگری بپردازد.
🔸 همچنین میشد با رونق صنعت گردشگری، ایجاد فرصت های شغلی بیشتر و توسعه اقتصادی در مناطق گردشگری نیز شکل بگیرد.
🔸 به طور کلی، با ارتقای سازمان میراث و گردشگری به وزارت میراث و گردشگری، صنعت گردشگری در ایران امیدواری ها این بود که این صنعت به توسعه اقتصادی کشور و ارز آوری و اشتغال زایی کمک کند.
🔸 در حال حاضر کارنامه این وزارتخانه مبهم و رشد و پیشرفت ملموسی در این صنعت نه تنها دیده نشده است که با شروع کرونا حتی بسیاری از فعالان این عرصه به ورشکستگی و تغییر شکل کشیده شدند.
🔸 در شرایط تحریم، درآمد ایران از صنعت گردشگری به دلیل کاهش تعداد گردشگران خارجی و کاهش قیمت هتل ها و خدمات گردشگری، کاهش یافته است.
🔸 با این حال، با توجه به جاذبه های گردشگری فراوان در ایران، همچنان این صنعت می تواند بخش قابل توجهی از درآمد کشور را تأمین کند.
🔸 اما در شرایط غیر تحریم، با توجه به پتانسیل گردشگری بالای ایران و جذابیت های فراوان آن در سطح جهان، می تواند به عنوان یکی از پر درآمدترین صنایع اقتصادی کشور شناخته شود.
🔸 صنعت گردشگری در شرایط تحریم به عنوان یک راه حل موثر برای عبور از مشکلات اقتصادی می توانست در ایران مطرح باشد که به واقع هم راه حل موثری بود و هست اما مورد بی توجهی عجیب قرار دارد.
🔸 با تبلیغات بیشتر، ارائه تخفیفات، افزایش کیفیت خدمات، ارائه تسهیلات و خدمات جانبی و افزایش امنیت، می توان به جذب گردشگران خارجی کمک کرد و به کاهش وابستگی اقتصادی به نفت در ایران کمک کرد.
✍🏻منبع: رکنا
➡️ ITNA ; Iranian Tourism News Agency
بدون دیدگاه